GY.I.K.

  • Hogyan regisztáljunk a webáruházba?
  • Hogyan vásárolunk a Zanga webáruházban?
  • Internet kártyás fizetés
  • ZANGA Kedvezménykupon
 
Hogyan regisztáljunk a webáruházba?

 

A webáruházon történő megrendeléshez minden esetben a látogató előzetes regisztrációja szükséges. A látogató regisztrálni a felső menüsor FIÓKOM menüje alatt található REGISZTRÁCIÓ menüpontra kattintva tud. A rendelés teljesítéséhez, a számlázáshoz és a termék szállításához szükséges, valóságnak megfelelő adatok megadása kötelező. A regisztráció, illetve későbbiekben a megrendelés is csak abban az esetben véglegesíthető, ha a regisztrációs folyamat során minden kötelező mező hiánytalanul és a valóságnak megfelelő adatokkal kitöltésre, az ÁSZF pedig elfogadásra kerül. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a webáruház üzemeltetője nem vállal felelősséget.
A regisztráció befejezésekor egy visszaigazoló e-mailt kap a regisztrált látogató (továbbiakban: Vevő) a megadott e-mail címére, mely egy linket tartalmaz. A linkre kattintást követően a rendszer automatikusan belépteti a Vevőt a webáruházba.

A Vevő az adatait a sikeres belépést követően a FIÓKOM menüpontja alatt bármikor szabadon megváltoztathatja.
Elfelejtett jelszó esetén, a FIÓKOM menü BELÉPÉS menüpont alatt található Elfelejtette jelszavát? feliratra kattintva, a regisztrált e-mail cím megadásával a rendszer automatikusan egy új jelszót generál, majd ezt elküldi a Vevő regisztrált e-mail címére. Ajánlott ennek a jelszónak a mielőbbi, biztonsági okokból történő megváltoztatása. A FIÓKOM-on belül a Jelszó változtatás alatt bármikor szabadon módosítható a régi, illetve az ideiglenesen generált jelszó.

Szintén a FIÓKOM-on belül a Címjegyzék bejegyzések módosítása menüpont alatt adhatóak meg a sikeres rendeléshez elengedhetetlen számlázási, illetve szállítási címadatok.  Címeket a Vevő szabadon felvehet a ÚJ CÍM gombbal, módosíthat, illetve törölhet, viszont kizárólag azokban az országokban elérhető a házhozszállítás, melyek a belföldi és nemzetközi szállítási díjak táblázatokban szerepelnek (Lásd: 3.3. Szállítási feltételek és tarifák pontban).

Emellett számos hasznos információ nyomon követhető, illetve módosítható a FIÓKOM további menüpontjai alatt, úgy mint a Kívánságlista módosítása, Rendeléstörténet, Letöltések, Hűségpontok, Garanciális igények megtekintése, Tranzakciók, továbbá itt állítható be a hírlevél kezelés, a Hírlevél megrendelés / lemondás menüpont alatt.

A teljes FIÓKOM törlése csak az üzemeltetőnek küldött, írásos kéréssel teljesíthető.

A webáruház üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy a megrendelés esetén a vásárlási szándék megerősítése céljából a Vevőt telefonon vagy e-mail útján értesítse.

A webáruházban történt regisztrációval a Vevő kijelenti, hogy elfogadja a webáruház üzletszabályzatát (ÁSZF) és tisztában van a rendelés menetével. Ezzel létrejön a szerződés a távol lévő felek között, vagyis a webáruház üzemeltetője, valamint a Vevő között. 

A weboldalon való vásárlás feltételezi, hogy a Vevő ismeri az Internet technikai és műszaki korlátait, továbbá elfogadja a technológiával együtt járó hibalehetőségeket.

 

Hogyan vásárolunk a Zanga webáruházban?

 

A webáruházban található termék(ek) mellett látható ár bruttó vételár, vagyis a mindenkori ÁFA-t tartalmazza (a Vevő által választott pénznemtől függően: Magyar Forint (HUF) vagy Euró (€) pénznemben meghatározva), viszont a szállítási költséget nem. A weboldal üzemeltetője fenntartja az árváltozás jogát, minden előzetes bejelentés nélkül.

A megrendelés a termék(ek) kiválasztását követően a termékleírás(ok) mellett található KOSÁRBA TESZem ikonra való kattintással kezdeményezhető. Ezzel a funkcióval a kívánt termék(ek) automatikusan – regisztráció, bejelentkezés nélkül is – a képernyő jobb felső sarkában látható kis kosárba kerül(nek), melynek tartalmát a Vevő bármikor megtekintheti, módosíthatja, illetve törölheti.
A rendelés a PÉNZTÁR ikonra való kattintással folytatható, feltéve hogy a Vevő előzetesen már regisztrált a webáruházba. Amennyiben ez még nem történt meg a következő Pénztár felületen teheti meg, mint Új vevő, illetve jelentkezhet be, mint Regisztrált vevő.

A regisztrációt és/vagy a bejelentkezést követően a felső kis kosárból vagy egyenesen a Pénztárba juthat a Vevő, vagy a KOSÁR TARTALMA ikonjra kattintva, a részletes kosár tartalmát tekintheti meg, ami a szállítási költségek alapjául szolgáló súly adatokat is magában foglalja. Itt az adott termék(ek) eltávolítható(ak) és/vagy a Mennyiség nevezetű oszlopban az adott termék(ek) száma is szabadon frissíthető a kék FRISSÍTÉS gomb megnyomása előtt. A Szállítási költség kalkuláció menüpont alatt, opcionálisan egy kiválasztott országba történő házhozszállítás lehetőségét és tarifáját tekinthetjük meg, amit azonban a PÉNZTÁR-ban automatizált módon kezel a webáruház rendszere.

És végül itt adható meg az Ajándékutalvány és/vagy Kedvezménykupon kódja is, amit a webáruháztól kapott előzetesen meghatározott feltételek szerint érvényesíthet a Vevő.
A PÉNZTÁR ikonra kattintással pedig folytatható a megfelelő Számlázási és Szállítási adatok kiválasztása vagy hozzáadása, feltéve, hogy a rendelés meghaladja a webáruházban érvényben lévő minimum Bruttó 2000 Ft-os összeghatárt..

Szállítási mód

A következő pénztári lépésben a kiválasztott szállítási címre vonatkozó Szállítási módot és annak tarifáját láthatja. A feltüntetett szállítási költség a mindenkori ÁFA-t minden esetben tartalmazza, továbbá

  • egy szállítási címre vetítve és

  • a termék(ek) bruttó (csomagolással értendő) súlya alapján kerül meghatározásra. (Lásd: 3.3. Szállítási feltételek és tarifák pontban)

 

Fizetési mód

A szállítási mód kiválasztása után a Kosárban lejjebb haladva a Fizetési mód kerül kiválasztásra. A Vevő többféle fizetési mód közül választhat. Dönthet előre fizetés mellett, ha az alábbiak szerint teljesíti a fizetést:

  • banki átutalással (előre utalás), a Vevő bankjának biztonságos (SSL) Internetbanki felületéről a Zsirien Services Kft. által a CIB Banknál vezetett
    HUF számlaszámra: 10701025-66388672-51100005 vagy
    EUR számlaszámra: 10701025-66388672-50100002, illetve

  • bankkártyás fizetéssel, átirányítva a CIB BANK biztonságos (SSL) fizetési felületére,

továbbá, kizárólag Magyarország területén belül fizethet utólag a termék(ek)

  • személyes átvételekor az üzemeltető irodájában készpénzben - előzetes egyeztetés szükséges (további részletekért lásd 3.3 pont),

  • illetve a választott szállítási címen utánvéttel.

A fizetés az webáruház választott pénznemében - Magyar Forintban (HUF) vagy Euróban (€) - történik.

Végül a rendeléssel kapcsolatos bármiféle megjegyzés, kérés kerülhet megadásra, mielőtt az utolsó TOVÁBB gombra kattintással a Vevő rögzíti a rendelését. A rendelés csak abban az esetben véglegesíthető, ha az ÁSZF elfogadásra kerül. Ekkor a végleges rendelési adatokról egy összesítő oldal látható, melyeket egy visszaigazoló e-mail formájában a rendszer ki is küld a Vevőnek, miután a RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE gombra kattintva jóváhagyja azt.

Sikeres megrendelés esetén a webáruház rendelési rendszere minden esetben egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld a megrendelést követő pár percen belül, a Vevő regisztrált e-mail címére, amely tételesen tartalmazza a rendelt termékek mennyiségét, bruttó vételárát és bruttó szállítási díját. Amennyiben a Vevő nem kap visszaigazoló e-mailt a jóváhagyást követő pár percen belül, a megrendelés sikertelen. Ebben az esetben forduljon segítségért az üzemeltetőhöz a megadott elérhetőségein.

FONTOS, hogy a banki átutalással (előre utalás) történő fizetés esetén az utalási folyamat során kérjük, hogy a Vevő tüntesse fel a visszaigazolt megrendelés tranzakciós számát a közlemény rovatban, ezzel is elősegítve a beérkező összeg egyértelmű beazonosíthatóságát.

RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE gombra való kattintás után a Vevő által a megrendelés már nem törölhető egyoldalúan. Azonban a visszaigazolt megrendelés visszavonását a Vevő a webáruház üzemeltetőjének e-mail címén jelezheti. A megrendelés visszavonása költségmentesen kizárólag az üzemeltető által rendelt SAD Logisztikai és Online Média Kft.(BK-TRANS) / DPD futárszolgálati autó kiszállásának megkezdése előtt lehetséges.

Az üzemeltető kizárólag a megrendelés visszaigazolását követően indítja el a rendelt termék(ek) összeállítását, illetve kiszállítását. FONTOS kiemelni, hogy a banki átutalással (előre utalás) történő fizetés esetén a kiszállítás elindítására kizárólag a számla végösszegének az üzemeltető bankszámláján történő jóváírást követően van lehetőség, továbbá, hogy az üzemeltetőnek a megrendelés időpontjától számított max. 4 munkanapig áll módjában a megrendelt termék(ek) fenntartása.

 

Internet kártyás fizetés

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.


Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.


Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

 
ZANGA Kedvezménykupon
 
Minden egyes Új Vásárlónk (Regisztrált Vevő) az első Bruttó 50.000 Ft-ot meghaladó (szállítási díj nélküli) vásárlását követően elektronikus ZANGA Kedvezménykupont kap ajándékba.
 
1. Mire váltható be?
A ZANGA webáruházban forgalmazott bármely ZANGA falikép megvásárlására, melyek összértéke meghaladja a Bruttó 25.000 Ft-ot.
 
2. Ki használhatja fel?
A rendelés feltételeinek megfelelően kizárólag Regisztrált Vevő. A ZANGA Kedvezménykupon kódja csak egyszer használható fel.
 
3. Milyen értékű a kedvezménykupon:
Bruttó 5.000,-Ft
 
4. Meddig érvényes?
Az előzetes vásárlás napjától (a ZANGA Kedvezménykupon kiállításától) számított 2 hónapig.

5. A ZANGA Kedvezménykupon beváltása
Bejelentkezést követően, jobb felső menüsorban található KOSÁR-ban, az erre szolgáló mezőben (Kuponkód beváltása menüpont alatt) kell megadni a ZANGA Kedvezménykupon e-mailben kapott kódját az arra kijelölt sorban.
 
6. Egyéb fontos információk:
A ZANGA Kedvezménykupon készpénzre nem váltható be.
 
Reméljük, örömét leli szolgáltatásunkban!